Event info

Zaterdag 27 december 2025

Op zaterdag 27 december staat de tweede editie van de Utrecht Night Walk op het programma. Op deze pagina vind je in onderstaande volgorde informatie over:

  • Het programma
  • De route
  • Wandelkaarten
  • Startwaves
  • Bereikbaarheid


Let op! Deze pagina is onder voorbehoud van wijzigingen. 

Goed voorbereid

programma 2025

Tijd

Activiteit

Locatie

Vanaf 16:00 uur

Ophalen stempelkaarten

Lucasbolwerk

17.00 – 17.15 uur

Starttijd 5 km Family wave 1

Lucasbolwerk

17.15 – 17:30 uur

Starttijd 5 km Family wave 2

Lucasbolwerk

17:30 – 17.45 uur

Starttijd 10 km wave 3

Lucasbolwerk

17:45 – 18.00 uur

Starttijd 10 km wave 4

Lucasbolwerk

18:00 – 18:15 uur

Starttijd 10 km wave 5

Lucasbolwerk

18:15 – 18:30 uur

Starttijd 10 km wave 6

Lucasbolwerk

18:30 – 18:45 uur

Starttijd 5 km wave 7

Lucasbolwerk

18:45 – 19:00 uur

Starttijd 5 km wave 8

Lucasbolwerk

Welke afstanden kan ik wandelen?
Tijdens de Utrecht Night Walk kun je kiezen voor twee  verschillende afstanden: de 5 KM of 10 KM route.

*Op de dag zelf kun je er nog voor kiezen om de andere afstand te wandelen, dit hoef je dan niet door te geven aan de organisatie. 

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Het is niet mogelijk om jouw inschrijven te annuleren. Hiervoor verwijzen we je graag naar de algemene voorwaarden. 

Wel is het mogelijk om jouw inschrijving over te dragen naar een andere deelnemer. Er worden €3,- administratiekosten gerekend voor het overdragen van de wandelkaart, deze dient de koper van de wandelkaart te betalen om de wandelkaart op naam te zetten. De financiële verrekening is op eigen initiatief van de deelnemer. 

Ontvang ik een bevestiging nadat ik de inschrijving heb voltooid?
Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je een bevestigingsmail. Zorg er dus voor dat jouw e-mailadres correct is ingevoerd. Controleer ook je spambox als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien hij ook daar niet staat, neem dan contact met ons op.

Hoe reis ik naar de start en finish locatie?
De start en finish locatie bevindt zich op de Lucasbolwerk in Utrecht. We adviseren deelnemers zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te reizen. De start en finish is vanaf Utrecht Centraal makkelijk te voet te bereiken, het is slechts 15 minuten lopen. De dichtstbijzijnde bushalte is bij Stadsschouwburg. Deze bushalte stopt direct voor de start/finish. Indien je met de auto naar het evenement komt, zijn de dichtstbijzijnde parkeergarages zijn te vinden bij Kruisstraat of Parkeergarage Jansdam.

Wanneer is de Utrecht Night Walk?
De Utrecht Night Walk vindt plaats op zaterdag  27 december 2025.

Wat kan ik verwachten van het entertainment op de route?
Op de routes van de Utrecht Night Walk vind je verschillende animatiepunten met zowel muzikaal en lichtgevend entertainment.

Waar bevindt zich het evenemententerrein?
De start- en finish locatie van de Utrecht Night Walk bevindt zich op Lucasbolwerk in het park in Utrecht. Het evenemententerrein is vanaf 16.00 uur geopend om de wandelkaarten op te halen.

Worden er foto’s gemaakt?
Er zijn fotografen van de organisatie om de sfeer onderweg en op het evenemententerrein vast te leggen. Na afloop van de ochtend vind je de foto’s op onze Facebookpagina.

Waar zijn de gevonden voorwerpen?
We verzamelen alle gevonden voorwerpen bij de start- en finish locatie. Neem contact met ons op als jouw spullen hier niet liggen. Na afloop van het evenement hebben wij zicht op alle gevonden voorwerpen.

Wat is het goede doel van de Utrecht Night Walk?
Het goede doel is Het MS Fonds. Multiple sclerose (MS) is een ziekte van het centrale zenuwstelsel. Doordat er iets mis is in het afweersysteem, wordt de laag om de zenuwen aangevallen en beschadigd. Steeds meer jonge mensen krijgen de diagnose MS; één van de meest invaliderende ziektes in Nederland. Daarom is dit jaar het Nationaal MS Fonds als goed doel verbonden aan de Utrecht Night Walk. Wil je meer weten over het goede doel? Kijk dan op deze pagina

Mag ik samen met mijn hond mee wandelen?
Honden zijn, indien aangelijnd, welkom tijdens de Utrecht Night Walk. Houd er rekening mee dat honden niet bij alle locaties welkom zijn. 

Waar kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Je kunt jouw inschrijving wijzigen via het dashboard. Wil je een andere afstand lopen? Dit hoef je niet door te geven aan de organisatie.

Wat zijn de routes?
Er wordt druk gewerkt aan de routes. Zodra deze bekend zijn kan je ze hier vinden.  

Hoe laat kan ik starten?
De start zal plaatsvinden in waves. Je kunt tijdens het inschrijven zelf kiezen in welke startwave je wilt starten.

Startwave wijzigen
Wil je wijzigen van startwave, dan kun je dit zelf aanpassen in jouw dashboard, mits de gewenste wave nog niet is uitverkocht.

Zijn er verzorgingsposten onderweg?
We zorgen ervoor dat je optimaal kunt genieten tijdens de tocht. Op de verschillende routes vind je verzorgingsposten waar je even rustig bij kunt komen en je energieniveau een boost kunt geven.

Krijg ik een wandelkaart?
Ja, je ontvangt een wandelkaart op vertoon van het digitale startnummer die je in de week voorafgaand hebt ontvangen per e-mail. Je kunt deze op zaterdag 27 december ophalen bij de startnummertent bij de startlocatie. De handige wandelkaart is voorzien van een QR code naar de online routekaart. 

Geen e-mail met digitaal afhaalbewijs ontvangen? Via de link in de bevestigingsmail naar jouw dashboard kun je  jouw wandelkaartnummer opzoeken. Op vertoon van je dashboard kun je dan jouw wandelkaart ophalen.